Taiyou no uta

Nu har jag och Anton tittat på tre avsnitt av en japansk serie Taiyou no uta. Den är så sorglig. Tårarna kunde inte sluta rinna. heheh :) Snart ska vi fortsätta att kolla, passar på att skriva lite emellan bara. (Ja, jag grät faktiskt på riktigt. Real men cry! /Anton)

Vi har inte haft så mycket tid att skiva på sistone. Vi får läxa varje dag.. ibland får vi en läxa över lunchen som ska göras också. Vi stod inte ut med A2 klassen så flyttade upp en klass till A3.
Nu går vi i en klass tillsammans med tre tyskar, en italienare, en kirgistanare, tre japaner och en svensk. Mycket bättre klass och lärare. Nu sitter Anton och hårdpluggar. Alla pingyin med alla apostrofer (vet inte hur det stavas) och accenter (vet inte heller hur det stavas) tar kål på oss =P

Har en lite knasig japan i klassen. Varenda lektion har han kommit försent och han lär ju fortsätta så :-)
För någon dag sedan när vi hade rast så gick vi ner för att ta en cola i friska luften. Jag drar bort min "metallring" från colan. Tittar mig runt och när ingen ser (tror ja) så slänger jag den på marken. Japanen som står och röker med några vänner ett tiotal meter bort tittar konstigt på mig. Springer fram, plockar upp metallbiten och springer sedan till papperskorgen. Knas :-)

Igår var jag och Anton på Zidan-market. Sjukt stort var det. Vi shoppade loss. Gick runt där som tokar. Man ville ha allt, de har så mycket snygga kläder/skor/smycken/elektronik - Ja, allt till bra priser! Peyshy, vill ha, vill ha , vill ha!

Det är det som är bra med peking. Var du än kommer så finns det massa käk och shopping.

Det finns A, B, C, D, E , F , G -Nivåer. A är sämst, G är bäst.
Under varje Nivå finns flera klasser. Det blir svårare och svårare.. A1,A2.A3,B1,B2,B3,B4 osv.. och det finns bara 2 elever på skolan som har uppnått nivå G. En korean och en SVENSK! :D









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0