Sing-a-long!

Idag hade vi allsång i klassrummet. Två tjejer, en kvinnlig lärare och 8 eller 9 killar som försöker uttala rätt på mandarin och dessutom sjunga. Ni kan ju gissa hur det lät!

Innan vi fick lyrics:en på A4 papper sa läraren att jag och Thanh förmodligen skulle känna igen låten, eftersom det är en väldigt känd och gammal låt. Dèng Lì Jun (artist-namn på ping yin) sa oss ingenting. Inte heller att låten hette Tián Mì Mì, Sweet honey honey direkt översatt till engelska enligt läraren.

Men så fort läraren tryckte på play och inte många sekunder efteråt insåg både jag och Thanh vilken låt det var. Det är en låt man har hört minst 100 gånger hemma hos kineser och speciellt vid karaoke-kvällar. Ni kineser som läser denna kan väl inte ha missat detta låt?



Haha! Jag hittade en rockversion också! Lyssna på denna också om ni tycker låten känns för lugn.

Nu ska jag fortsätta öva, eftersom vi fick låten som läxa tills imorgon! Och ja, nu i samma sekund fick jag ett mejl av min lärare med låten i mp3-format. Perfecto! :D

Ha det bäst!

Jeannie

ps. börjar bli dåligt med kommentarer från er läsare. saknar ni inte oss längre? :( .ds

Kommentarer
Postat av: Shange

nä då, jag följer er blogg, men är inte så flitig på att skriva kommentar bara :) Sitter mest å avundas er roliga tid i peking. Tänk om man också var där just nu... :)

2008-03-09 @ 13:58:28
Postat av: Linfei a.k.a Helena

HAHAHA, Den fick jag och Maria lära oss i Sverige :P

2008-03-09 @ 17:01:11
URL: http://niihm.blogg.se
Postat av: Jeannie

Shange: Din dröm kanske slår in! *håller tummarna* :D

Linfei: hahaha, härligt :D

2008-03-10 @ 08:05:05
URL: http://LivingInBeijing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0