Oral test, Silk Market och Träningspass i parken

Vaknade 4 inatt och kunde inte somna om. Tror att alla här har lite svårt att ställa om sig med ny tidszon och att komma till ett helt nytt land. I alla fall, upp och duscha och fixa sig för att sen förbereda sig inför dagens Oral test. (Nej, det var inte en avsugning). Muntligt test för att se vilken klass vi skulle gå i. De flesta verkade klara sig rätt bra, man gick in en och en och var där kanske 5-10 min. Själv gick jag in, fick ett papper med massa tecken på kinesiska och precis som dagen innan visste jag inte ens var man skulle skriva sitt eget namn!
Sa till läraren som det var, att jag inte kan prata nånting. Så jag hamnade i A0, dvs. newbie klassen. Känns bra att klasserna är uppdelade beroende på hur mycket man kan så att det blir jämnlikt.

Efter att testet var klart så åkte vi och käkade västerlänsk mat i helt andra sidan stan. MMM, hamburgare!
Nåväl, efter maten så var det dags för en tuff shoppingrunda i Silk market.
462559-13

Den största marknaden i Beijing. Typ 7 våningar FULLSMOCKAT med affärer på kanske 2kvm var. Vi gissade på att runt 500-1000 stånd. Vi gick runt och prutade som fan, sa nån 500 utropspris gick det oftast att pruta ner det till typ 80 eller nåt.
Själv inhandlade jag 2 slipsar, 5 par kalsonger, bälte och en nyckelring. Tror att det kostade mig ungefär 150Y vilket är 135 SEK ungefär. Värt säger jag :D
Dit ska vi lätt tillbaka och gå på shoppingspree.

462559-14

En annan kul grej som hände på Silk market. En liten kines rycker tag i oss.

Kines - Wanna buy shoe? Wanna? Best price, wanna buy?
Vi - No.
Kines - Where u from, sweden?
Jag - No, not sweden, Somalia!
Kines, What? Somalia in sweden? (Typ som att Somalia låg i Sverige!)


Väl hemma igen så bestämmer sig vi oss för att gå ner till till parken och checka in de tuffa träningsmaskinerna som finns där, Se bilder :p
Riktigt kul dag faktiskt! Nu ska vi sätta oss här hos peyshy och käka nudlar.

462559-15462559-16

Konversation, Peyshy - Anton

A - Vad betyder det där tecknet?
P- Det betyder skola, fan du´lär dig fort!
A - Haha, tack jag försöker att ta åt mig så mycket som möjligt. Som en svamp!
P - HAHAHAHAH, Dong goo jai, liten svamp


Så fick jag mitt smeknamn


Vill gärna veta vilka som läser också, så lämna en kommentar!

Love
Anton (Dong goo jai, liten svamp)

Som ser rätt kul ut när han bloggar
image17

Kommentarer
Postat av: Kevin

kul kul :D

2008-02-21 @ 16:00:05
Postat av: Erika

hej Anton!
jag läser för fullt! det låter skithäftigt allting!!
jjag ska svara på ditt mail så fort jag får tid, det är rätt mycket nu. du måste skicka mig et lösen så jag kan se dina bilder på blddagboken! puss och sköt om er!

2008-02-21 @ 19:24:01
Postat av: Linh

Haha, Klockrent!

2008-02-22 @ 02:15:04
URL: http://linhnguyen.blogg.se
Postat av: Sutina (Peyshys kusiin)

Verkar som ni har det underbart kul där borta :D

2008-02-24 @ 08:37:44
Postat av: K.

Blir uppdaterad av Maja men wtf, måste ju ha liiite koll på er :) Hoppas ni har det underbart! Kram Kim

2008-02-25 @ 06:47:16
URL: http://kim.deklonia.com
Postat av: Becky

hehe, jag följer er resa;)

2008-02-25 @ 23:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0