Opening ceremony and orientation!

Idag "började" skolan med en invigning helt på kinesiska där rektorer och lärare (tror jag) höll tal och välkommade alla utlänningar till BFSU. Kan sammanfatta det hela med att säga att vi (som vanligt) inte fattade ett skit förutom då en lärare (återigen tror jag) i sitt tal sa karaoke och alla skrattade. Då skrattade vi med haha. Go with the flow typ.
Det var den invigningen... 

image45  image46

Orientation som var den andra delen av själva ceremonin bestod av en polis och en tolk (thank God) som berättade lite allmänt om regler och viktiga saker att veta. Polisen valde att berätta om de regler han antagligen fann viktiga:

1. Do not fight.
2. Do not take drugs.
3. No prostitution
4. Do not harass women.

Så nästa gång ni har vägarna förbi Beijing eller Kina överhuvudtaget kom ihåg detta: förolämpa aldrig en kvinna. Ni vet inte hur illa det kan gå =P

Skolan börjar imorgon. Det har gått lite rykten om att skolan började idag utan vår vetskap och om den gjorde det skyller vi allt på BFSU som är kassa på att sprida information, eftersom de flesta inte hade någon aning om det i sådana fall. Vi hamnade i alla fall i två olika klasser:
A1 - Jag och Thanh.
A2- Peyshy, Anton och Olé (Olle egentligen).

image44
Påväg hem åkte vi lyx-taxi ;)

Innan invigningen åkte vi till Wudauko (stavning?) marknaden och shoppade en hel del. Själv köpte jag 3 par skor för...kan ni gissa hur mycket?...tvåhundra rmb!! Jag får tacka Thanh för att han var min "prut-coach" och att jag utan honom redan hade gett mig vid 240. Jag är sämst på att pruta, men jag hoppas att jag efter månader här kommer att lära mig tekniken haha. Det blev även ett lamp-köp. Har sett den tidigare i Sverige och alltid tyckt att den var cool. Och för 30 rmb blev den min!

image42  image43
Två converse och träningskor för nu är det dags att komma igång på riktigt! Jag och Thanh var ute och gick och sprang i 45 minuter innan ;)

Puss & Kram på Er alla där hemma, speciellt på min älskling P ♥

Jeannie

Kommentarer
Postat av: Maja

"... förutom då en lärare (återigen tror jag) i sitt tal sa karaoke och alla skrattade. Då skrattade vi med haha. Go with the flow typ. " Hahaha, bästa!

2008-02-25 @ 19:22:25
URL: http://savic.blogg.se
Postat av: Clarre

Du hittade wudaokou market trots allt. Va tycks???? Kanske inte världens bästa första intryck men om man letar så hittar man snygga kläder..speciellt skooooooorrrr. me love wudaokou market..favvo shopping ställe. ni måste testa xidan oxå. =)
Good luck tjejen o glöm inte att pruta!!!!!!!

2008-02-25 @ 22:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0