Missa Carrefour :-(

Nu är det Peyshy som skriver! 

 Det är säkert flera av er som läser och som undrar varför jag inte följde med och handla. Det är så att jag är nog den som inte riktig vant mej med dygnsrytmen än. Jag är pigg på natten och trött på dagen, så jag valde sängen och sov istället (: Nu när jag vaknade så ligger nog alla andra och sover (om inte de är ute och festar dvs.)

Jag har träningsvärk också. Gick upp halv 6 imorse och gick ut vid 7 tiden med Anton för att träna. (Det har blivit mycket snabb- och onyttig mat sen vi kommit hit) så vi tyckte att det var dags att röra på oss!

Ni som gick på Rinmangymnasiet vet säkert vem Mats Hassbring är. Anton tog med sig ett intervallsträningsprogram som mats körde med dem, och efter bara uppvärmningen som innebar (jogga lungt i 3 min, jogga i 2 min, springa i 1 min och kuta i en halv min) så var jag hela slut! Men det var skönt. 

image23
Jag och Anton springer.... :P

Det är alltid massa äldre kineser ute på morgonen och rör på sig. En del kör tai chi, en del springer, en del tränar på maskinerna som finns utplacerade på många ställen och idag såg vi en ascool snubbe som var jättegammal och liten och som sprang runt själv i tempo och körde basket och sjöng opera! :D  

Det är vanligare att träffa på svenskar här än man tror. Som ni vet hade vi ju oraltest igår. Vi blev uppdelade i grupper för att göra testet. Jag hamnade inte i samma grupp som de andra. Vi ställde oss på kö för att gå in en och en. Det var i princip bara japaner förutom en västerlänning som stod framför mig i kön- och hon visade sig vara svensk :D
Överallt, när vi äter, handlar så kommer det svenskar och frågar om vi är från sverige. Kul tycker jag :)
Vi alla hamnade i A0 förresten- Lägsta nybörjarklassen. hehe. Skolan börjar nästa lördag. Ska bli kul.

Jag har funderat på en sak. Jeannie, Thanh och Anton har alla sett sina grannar, men inte jag. Eller jag hjälpte en kvinna på kanske 40 år att öppna hennes dörr några dörrar ifrån mig, men konstigt att så mycket äldre människor bor här eller? Ja, det är iallafall lugnt och skönt på min våning jämfört med deras. Eller ja, det finns en korridor med bara amerikaner som är ganska störande förresten, men inte jobbigare än Antons spanska grannar kanske som låter konstant ^^

Andra irriterande saker:
De har toaletter med ett hål i, i de flesta matställen. Hatar sådana! Skönt för killar kanske, men jobbigt för tjejer.
Jävla kackerlackerna i min toalett, ska utrota er!
Alla människor som trängs, (finns tydligen inget kösystem)
Och alla människor som inte kan prata engelska, eller kanto!
Mcdonaldsglassen vi köpte idag, som smakade ehm..jaa.. blä

Misstolka inte nu, förutom de sakerna trvis jag mycket, mycket bra!

Vi höres senare, Puss och Kram
Peyshy

En hälsning till Älsklingen också. 4 månader idag :D Love you <3








Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej! var med i min tävling, SKITlätt att vara med! gäller bara att kommentera på och hoppas att man blir inlägg 3000!!

2008-02-22 @ 16:58:18
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Maja

EWWWW Kackerlackor!!!

2008-02-23 @ 11:48:48
URL: http://savic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0