IKEA!

Det har inte hänt särskilt mycket den här veckan - kanske därför ingen av oss har haft lust att eller haft någonting intressant att blogga om. Jag har mest hängt med Thanh, eftersom vi går i samma klass. Våra scheman stämmer inte riktigt överens med de andras, så det blir att vi missar varandra helt ibland.


image51 image52
Thanh in action @ school. Vi har alltid lektioner i två klassrum. Som ni ser på bilden är detta det klassrum som är mindre modernt. Det andra har whiteboard-tavla, minst en 46-tums LG plattskärmteve och laptop - något som bara måste påpekas =P.

Igår slutade jag och Thanh 12.00, medan de andra gick till 16.00. Därför åkte bara vi två en lång taxi-resa till IKEA! Med lång resa menas med en taxa på 46 yuan. Det kanske inte låter särskilt mycket, men vanligtvis brukar det inte kosta mer än 20 yuan, så resan till IKEA tog säkert minst 20 minuter att åka. Vi här borta har en tendens att räkna i taxi-kostnad när vi frågar hur långt det är till olika ställen. Skulle någon visa avståndet på en karta skulle det inte säga oss någonting...

 


IKEA har jag tjatat om sedan första dagen vi anlände och jag måste säga att det verkligen kändes som om vi var hemma i Sverige igen. En förtjänst till det är ju såklart namnen på alla varor de har. Man kan säga att jag minst sagt shoppade loss bland småsaker som behövdes till rummet, speciellt en klädhängare som jag har tjatat om.

Höjdpunkt nr 1 var maten:

image54
Charmigt att de sätter en flagga eller hur? Och cheesecaken var underbar!

Höjdpunkt nr 2 var ju såklart IKEAs utbud av importerade svenska livsmedel:

image57
Detta fick jag med mig hem i matväg :)

/ Jeannie Beannie <3

Kommentarer
Postat av: T.

HA! Fy fan vad värt... Skulle varit kul om det stod på kinesiska (:

2008-03-12 @ 11:40:33
URL: http://tarateaser.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0