Förbjudna staden.

Såg att ingen hade skrivit igår , så jag får väl ta äran och göra det idag :)

Igår delade vi på oss. Jag och Thanh åkte till den förbjudna staden och himmelska torget med två tjejer från Australien- Sunna och Sophie. Sunna är förresten halvnorsk och halvislänsk så hon kan prata flytande norska (hon kan flytande japanska dessutom). 

  Här är en bild. Fr.v Sunna, Sophie och Thanh.
( Det kan inte vara lätt att vara blonda i Beijing, överallt glor människor och en del vill tillochmed ta bilder på dem)

Det var helt otroligt att se den förbjudna staden. Har ju tidigare sett det på TV många gånger, men det var verkligen annorlunda att se det på riktigt! Riktigt värt det fast det var sååå kallt idag. Här är några bilder:
 
     

Efter att ha varit på den förbjudna staden åkte vi till Woudaoku market för att handla lite.

Nu har jag och Thanh äntligen också fixat varsitt kinesiskt nummer. I kina så är 8 och 9 bra nummer och 4 dåligt. Så alla telefonnummer kostar olika. Wierd.

Trodde inte det skulle vara så dyrt att ringa hem till Sverige.. Efter 5 min tog alla pengarna slut. Alltså ca.10kr/min. Blä :-(

Om ett par timmar så ska vi åka till Kinesiska muren tillsammans med andra studenter från skolan! :)

// Peyshy

Kommentarer
Postat av: Kevin

hon sunna vill man lära känna ;D

2008-02-24 @ 13:33:26
Postat av: Anonym

välj aldrig nr13, nr 6 är också bra :D nått kinesiskt flygbolag betalade as mkt för att få nummret 888 8888 8888 (vet inte hur många 8:or men hela nummret bestod av det iaf :D) mkt pengar = mer än 100miljoner, om jag minns rätt..8 betyder tur typ :D

2008-02-24 @ 14:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0