Carrefour.

En stor skillnad mellan Beijing med Örebro är att jag där hemma verkligen älskar varje gång jag och päronen åker iväg och storhandlar. Det är någonting jag alltid längtar efter och någonting som faktiskt är riktigt skoj att göra med sin familj. Och självklart blir det extra skoj när päronen betalar också :D Men nu när vi för tredje gången handlat på någon supermarket, så har jag verkligen börjat tröttna på det! Fullproppat med folk är väl den egentliga och största anledningen till det...och långa bilköer som nedan...


image18

Vi kom precis hem från en stormarknad (jämför med Coop eller Ica Maxi) som heter Carrefour. Det var riktigt galet mycket folk och ändå var vi där mellan 16.00-17.30. Ja, det tog verkligen så lång tid att handla! Det var två våningar fullproppade med det mesta som finns i ett hushåll och inte i små mängder heller. Tänk att de utnyttjade varenda liten vrå fyllda med varor. Det fanns t.om varor mellan rullbanden som gick upp och ner från första våningen till den andra. Helt galet!

Jag har en tendens att tänka i det lilla när folk förklarar saker för mig. Det kanske beror på att jag någonstans har hört eller egentligen kanske har en egen uppfattning att människor i allmänhet brukar överdriva. Så jag förväntade mig inte riktigt att Carrefour skulle vara sååå pass stort som beskrivet. Så tekniskt sätt så kanske ni läsare börjar tro att jag överdriver istället? =P Hoppas inte...

image19

Om man inte räknar med högtalarna som Olle köpte, så handlade nog inte vi fyra (Thanh var kameraman och Peyshy stannade hemma) personer för mer än 600 spänn och vi alla hade cirka 3 påsar var!

Efter en utmattad runda på säkert någon kilometer inne på Carrefour åt vi en god middag inne i varuhuset. Det var precis sådan mat som man bara kan drömma om hemma i Sverige. Väl här har drömmarna slått in och det är bara njuta av varje sekund eller minut man hittar sådana här goda matställen, som jag hittills tyckt är svåra att finna!

  

Man fick plocka hur man ville och kolla bara på alla grönsaker! Härlig daa biin lou (hotpot) man skulle kunna fixa till med alla det där, eller hur? Ett spett kostade mellan 1-4 rmb, så det var självklart att jag och de andra plockade på sig utan att ens tänka på om man orkade eller inte. Lär bli återbesök där inom snar framtid i alla fall!

/xoxo Jeannie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0