A1.

Idag hade jag och Thanh lektion mellan 14-16. I vår klass går det två fransmän, två amerikaner och en spanjor. Det var tydligen lektion igår (!), men det var lugnt som tur var. Läraren trodde vi gått vilse bara. Jag tror inte att någon har nämnt i tidigare inlägg hur stort vårt campus är, men det är uppdelat i East och West-campus och mellan finns det en stor fyrfilig bilväg åt båda hållen och en stor bro med bilvägar även där. Som tur är finns det en gång under jorden. Hur stort varje campus är exakt har jag ingen koll på, men stooort är det i alla fall. Det finns bland annat X antal tennis-, badminton-, volleyboll- och basketplan på East-campus där vi bor. Dessutom finns det en löpbana (om det nu heter så).

Tillbaka till lektionen. I klassen (om man nu ens kan kalla det för klass pga. antalet) var det bara jag och Thanh som hade ett kinesiskt namn. Läraren hade tilldelat de andra ett utländskt namn, men ena spanjoren hade döpt sig själv till ingen mindre än Lî Xiâo Lóng eller Bruce Lee på ren amerikanska! Jag och Thanh garvade ihjäl oss när vi fick höra det. Vem går och döper sig själv till en sådan känd person liksom! =P


image48
Vår egna lilla "Bruce Lee" kopia :)

För övrigt verkar det som man får läxa varenda dag. Jag har nu suttit i 30 minuter och övat på att uttala olika ändelser av bokstaven J. Det går väl sådär... Jag kan säga att man nu till en början inte alls har någon fördel att man kan kantonesiska, åtminstone så har varken jag eller Thanh haft någon användning av det. Förhoppningsvis kommer den snart!


image47
Och detta är ju som ni förstår bara EN bokstav av 24 eller hur många det nu är...


 Peace Jeannie


Kommentarer
Postat av: Maja

Åh jävlar, detdär ser INTE kul ut!

2008-02-26 @ 18:30:39
URL: http://savic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0