Dormatory för utlänningar, men ingen engelska.

Jahapp. Jag har ju undrat varför dem har satt upp lappar på hissarna, men inte lagt märke till vad det står, eftersom de envisas med att skriva all information på kinesiska. Nu vet jag i alla fall och jag är glad att mina snälla grannar berättade detta för mig. Imorgon mellan 08.00 till 16.00 ska tydligen all elektricitet och vatten slås av. Jag vet inte varför och inte heller om toan kommer att fungera, men ja tydligen så ska dem jävlas med oss nu också.

Det hade inte varit särskilt kul om jag hade vaknat imorgon och tänkt ta en skön varm dusch och sedan insett att inget vatten kommer. Jag hade för det första fått panik, eftersom jag skulle tro att jag själv har pajat duschen. Dessutom skulle jag tro att jag överskridit mina 60 units (som ingår i hyran varje månad). För det sista, hur kul är att tro att man har pajat AC'n när man gång på gång försökt sätta på den?

Jag hoppas verkligen att jag tar en låååång och skön sovmorgon imorgon. Orkar inte leva som på landet (=No water, no electricity). Vi har ändå betalat en hel del för att bo här, varför kan dem inte åtminstone göra oss tjänsten att skriva informationen på engelska? Vi bor liksom på BFSU International Exchange Center.

/Jeannie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0