Njami!

Här ser ni min nya last: Jian Bing!
image80

Efter att jag provat min första jian bing (vet inte vad den heter på engelska eller på svenska) så är jag helt fast! Jag äter en minst varannan eller var tredje dag och hittills har jag inte tröttnat och jag har ätit minst 10 skulle jag gissa på. Det finns ett gatukök innanför campus precis bakom Guojiao-lou som säljer detta och avståndet gör det ju verkligen inte svårare för mig att avstå från att äta detta.

Hur ska man förklara smaken då? Vissa skulle nog jämföra detta med franska crêpes och jag skulle nog hålla med. Men mestadels tänker åtminstone jag på att crêpes är söta i smaken, medan jian bing är salt och stark. Det innehåller alltid ett ägg, en hel del kryddor och någon god sås som jag fortfarande inte kan namnet på. Dessutom görs detta på beställning och man ser tydligt tillagningen. Färskt och varmt levererat - himla gott!

Jag är fast!

/Jeannie

Kommentarer
Postat av: Shange

mmmm... blir hungrig när jag ser bilden... !

2008-04-07 @ 16:54:55
Postat av: Peyshy

haha, söt du är :P

2008-04-07 @ 16:56:50
Postat av: Kikki

Crêpes behöver ju inte bara va mer åt desert-hållet. Man kan ju välja att göra dom "matigare". Men det där såg faktist väldigt spännande ut. Yummie yummie!

2008-04-10 @ 00:27:16
URL: http://kikkisweet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0